Tuesday, April 17, 2012

همزمان با آغاز تظاهرات در اهواز یک شهروند عرب کشته وسه پلیس مجروح شدند

گایپ خبر: تظاهرات شهروندان عرب ، در شامگاه ۱۳ آوریل ۲۰۱۲ در اهواز ودیگر شهرها وروستاهای تابعه خوزستان یک شهروند عرب کشته ، چندین تن بازداشت و۳ پلیس زخمی شدند.



به گزارش خبرنامه از فعالان حقوق بشری از آبادان؛ شهاب حیاوی (۲۵ ساله) از اهالی قصبه در نزدیکی عبادان بر اثر شلیک گلوله از سوی نیروهای پلیس در دم کشته شد. در تظاهرات های گروهی وپراکنده در محلات عرب نشین ملاشیه ،کوت عبدالله، حی الثوره، وشهرهای شیبان وروستاهای مسیر اهواز به ملاثانی (در ۴۵ کیلومتری شمال اهواز) تعداد زیادی از تظاهر کنندگان بازداشت ودر حال حاضر در پادگان های اطراف اهواز نگهداری می شوند. 

گزارشگران حقوق بشر در گزارش های خود از تیر اندازی نیروهای انتظامی در یک ایستگاه بازرسی به سوی عابرین خبر دادند، این گزارش حاکی است که پس از تیر اندازی نیروهای انتظامی به سوی اتوموبیل های شخصی ساکنان محل نزدیک با سنگ وچوب به سوی نیروهای انتظامی در این ایستگاه حمله کرده و ۳ تن از نیروهای پلیس را به شدت زخمی وروانه بیمارستان کردند. نیروی انتظامی بعد از این حادثه به تعداد نیروهای خود و گشت های ویژه در مسیر ملاثانی به اهواز اقدام کرد است. 

همزمان با این حوادث و دقایقی قبل از آغاز تظاهرت در حی الثوره ، فاضل سواری فرزند عبد، مغازه دار و از ساکنان خیابان فرحانی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. 

بنابه گزارش های رسیده تعداد افراد بازداشت شده واسامی آنان تاکنون برای گزارشگران حقوق بشر در اهواز بصور کامل مشخص نشده و به محض ارسال منتشر خواهند شد. 

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر از اهواز؛ در طی چند روز گذشته، نبی سواری (۴۰ ساله)فرزند حسن،متاهل ودارای ۴ فرزند، احمد سواری(۲۵ ساله) فرزند عبدالواحد، صادق شرهانی(۳۰ساله) فرزند عبادی ،حمود صیاحی(۳۰ ساله) ، سید نبی موسوی(۲۶ ساله) فرزند سید جاسم ، حمود سواری(۲۵ ساله) فرزند رحیم و عقیل سواری(۳۰ ساله) فرزند رحیم در سطح شهر اهواز بازداشت شده بودند 

گزارش فعالان حقوق بشر می افزاید که همزمان با این موج امنیتی وبرقراری ایستگاههای بازرسی در محلات عرب نشین ،روستاهای اهواز ودیگر شهرهای تابعه پادگان های سپاه نیز اعلام آماده باش کرده و سربازان عرب را به مرخصی فرستاده اند. در هفته گذشته نیز دادگاه انقلاب حکم اعدام عارف حمیدیان فرزند سعید را صادر و این حکم در روند اجرایی قرار گرفته است. 

فعالان عرب پیش از این هشدار داده بودند؛ که افزایش اعدام ها ودستگیری ها و آماده باش نیروهای امنیتی ونظامی در سطح استان گویای این است که جمهوری اسلامی در روزهای آینده در صورتی که مردم عرب همانند سالهای گذشته به تظاهرات اقدام کنند اکیدا با برخوردهای وحشیانه ای از سوی مامواران رژیم مواجه خواهند شد.مردم عرب در خوزستان هر ساله در ۱۵ آوریل(۲۶ فروردین) سالیاد انتفاضه ملی خود را که در راستای مبارزه با تبعیض نژادی وتغییر بافت جمعیتی استان بوده، گرامی می دارند و در این برهه به تظاهرات های مسالمت آمیز در سطح سایر شهر ها و روستاهای استان اقدام می کندد.

No comments:

Post a Comment